Posts by Danter14

    Improvement of the structure code to manage the addition of the future dashboard.

    a change to the database will also be made for the relationship with the universe.


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    Amélioration du code de la structure pour gérer l'ajout du futur dashboard.

    un changement de la base de donnée sera également effectuer pour la relation avec l'univers.

    Improvement of the structure code to manage the addition of the future dashboard.


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    Amélioration du code de la structure pour gérer l'ajout du futur dashboard.

    Hello everyone,


    I took over the development of galactic-conquest.

    I think I'm going to simplify the code because I'm making it too complicated to process the different data.


    I will therefore do without modifying the URLs because otherwise in terms of data recovery you will be lost.


    I of course keep the lobby and the game part separate with a join that I am currently coding.


    Once done, I tackle the game part and you will therefore have access to the development universe.


    Please note that only the basic functionalities will be present.


    For addons it will be via free or paid Modules directly on the site (which will be recoded to integrate this functionality).


    Please note, I only code the game in my FREE time so it may take more or less time.


    Kind regards.



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    Bonjour à tous,


    j'ai repris le développement de galactic-conquest.

    Je pense que je vais simplifier le code car je suis en train de faire dans trop compliquer pour le traitement des différentes donnée.


    Je vais donc faire sen la modification des url car sinon au niveau de la récupération des données vous allez être perdu.


    Je garde bien sur séparer le lobby et la partie game avec une jointure que je suis en train de codé.


    Une fois fait je m'attaque à la partie game et vous aurez donc un accès à l'univers de dévellopement.


    Attention seul les fonctionnalitées de base seront présente.


    Pour les addons sa sera via des Modules gratuit ou payant directement sur le site (qui vas être recodé pour intégrer cette fonctionnalité).


    Attention je code le jeu uniquement sur mon temps LIBRE donc sa peut prendre + ou - de temps.


    Cordilement.

    Hello everyone, a change to the UI of the site was made for better reading and the addition of certain parts was also made.


    A part for the different changelogs of the different games has also been created.

    They are being informed.


    The specifications are also available for the development of Galactic-Conquest.

    Can you help me so that once we build the shield dome, the build button will disappear and there will be a warning that it can only be built once in the button?


    A warning that you need to upgrade the rocket silo for interplanetary rockets and interceptor rockets would be nice.

    search

    PHP: ShowShipyardPage.class.php
    1. $AlreadyBuild = in_array($Element, $reslist['one']) && (isset($elementInQueue[$Element]) || $PLANET[$resource[$Element]] != 0);

    addon

    PHP
    1. $isMissile = true;
    2. if ($maxBuildable == 0 && ($Element == 502 || $Element == 503))
    3. {
    4.     $isMissile = false;
    5. }

    search

    Code
    1. $elementList[$Element] = array(
    2.     'id' => $Element,
    3.     'available' => $PLANET[$resource[$Element]],
    4.     'costResources' => $costResources,
    5.     'costOverflow' => $costOverflow,
    6. 'elementTime' => $elementTime,
    7. 'buyable' => $buyable,
    8. 'maxBuildable' => floatToString($maxBuildable),
    9. 'AlreadyBuild' => $AlreadyBuild,
    10. );

    replace by

    Smarty
    1. <div>
    2. {if $Element.AlreadyBuild}<span style="color:red">{$LNG.bd_protection_shield_only_one}</span>{elseif $NotBuilding && $Element.buyable}<input style="width: 90%;" type="text" name="fmenge[{$ID}]" id="input_{$ID}" value="0" tabindex="{$smarty.foreach.FleetList.iteration}">
    3. <input style="padding: 8px; margin-left: -10px; border-left: none;" type="button" value="{$LNG.bd_max_ships}" onclick="$('#input_{$ID}').val('{$Element.maxBuildable}')"></p>
    4. {/if}
    5. </div>
    6. {if $NotBuilding}<div style="text-align:center"><input type="submit" value="{$LNG.bd_build_ships}"></div>{/if}

    Replace by

    enjoy ;)

    To make the change you just need to change the following code

    Smarty: page.shipyard.default.tpl
    1. <div>
    2.     {if $Element.AlreadyBuild}<span style="color:red">{$LNG.bd_protection_shield_only_one}</span>{elseif $NotBuilding && $Element.buyable}<input style="width: 90%;" type="text" name="fmenge[{$ID}]" id="input_{$ID}" value="0" tabindex="{$smarty.foreach.FleetList.iteration}">
    3.     <input style="padding: 8px; margin-left: -10px; border-left: none;" type="button" value="{$LNG.bd_max_ships}" onclick="$('#input_{$ID}').val('{$Element.maxBuildable}')"></p>
    4.     {/if}
    5. </div>
    6. {if $NotBuilding}<div style="text-align:center"><input type="submit" value="{$LNG.bd_build_ships}"></div>{/if}

    And replace by

    enjoy

    hello, look in your error.log for information about the blocking of the fleet. it looks like it returns an array instead of a boolean

    Good morning,


    changes have just been made again with fixes.


    • The menu therefore needs to change in terms of design.
    • The 404 not found page was designed


    For fixes:

    • I changed the CSS files so I separated them for better design management
    • I made the fix for the display of the language choice
    • Also starting the responsive part of the lobby.

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    Bonjour,


    des changements viennent de nouveau d'êtres effectués avec des correctifs.


    • Le menu à donc changer au niveau du design.
    • La page 404 not found à été designer


    Pour les correctifs :

    • j'ai changer les fichier CSS je les ai donc séparer pour une meilleur gestion du design
    • J'ai fais le correctif pour l'affichage du choix de la langue
    • Commencement également de la partie responsive du lobby.

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    Good morning,


    the online lobby is being updated, I'm leaving the registration process running to see if it works correctly for sending emails.


    Please note, the accounts will of course be deleted during future updates but this gives you access to the design part once connected.


    Sincerely.

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    Bonjour,


    le lobby en ligne est en train d'être mis à jour je laisse en route les inscription pour voir si elle fonctionne correctement pour l'envoie du mail.


    Attention les comptes seront bien sur supprimer lors de mise à jour à venir mais sa vous donne accès à la partie design une fois connecter.


    Cordialement.

    Good morning,


    The registration part is finished, I dissociate them from the registration with blocking and visible during live coding link in appendix

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    Bonjour,


    La partie inscription est terminée je les dissocier des inscriotion avec bloquage et visible lors du live coding lien en annexe

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    Link : video


    Capture d'écran 2023-11-29 233846.png

    Good morning,


    here is the new design of the lobby part of the CMS.

    I'm missing the fact of dissociating the two forms in the Backend part which will probably be done tomorrow.


    I will also finish placing the contact form in the last tab.


    Once complete, I send it to the server.

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    Bonjour,


    voici le nouveau design de la partie lobby du CMS.

    il me manque le fait des dissocier les deux formulaire dans la partie Backend qui sera faite surement demain.


    Je vais finir également de passer le formulaire de contact dans le dernier onglet.


    Des la finition complète je l'envoie sur le serveur.

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    Capture d'écran 2023-11-26 213957.png Capture d'écran 2023-11-27 195117.png


    Capture d'écran 2023-11-27 195122.png

    Good morning,


    I come to the news at the lobby level it will change especially for the connection and registration of players.


    Let me explain why there will be a change:

    • Firstly, since the connection and registration are together, it blocks both directly when I prevent registrations
    • Secondly, the maintainability of the code is more complex if you just want to change a certain part because it is impossible to do it on one OR the other

    I leave you with certain screens which are not yet visible to you when you log in.

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    Bonjour,


    Je viens au nouvelle au niveau du lobby il vas changer surtout pour la connexion et l'inscription des joueurs.


    Je m'explique pourquoi il vas y avoir un changement :

    • Premièrement vu que la connexion est l'inscription sont ensemble il bloque les deux directement quand j'empeche les inscriptions
    • En second points la maintenabilité du code est plus complexe si on veux juste changer certaine partie car impossible de le faire sur l'un OU l'autre


    Je vous laisse avec certain screen qui ne sont pas encore visible pour vous quand vous serai connecter.


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    Capture d'écran 2023-11-26 130654.png  Capture d'écran 2023-11-26 130709.png

    So this system will surely not be developed because it is a lot of work.


    Parontre for the reports it will be greatly reduced and not like the original ogame version

    you are talking a bit like all the games currently available but we must also see their content


    at the beginning of course it will be above all basic gaming

    Thanks for the information, we will wait for the transformation of the two moons

    So the difference is that it's really personal code I don't use the 2moons source code at all, I really make my own CMS

    Hello, thank you. The lobby is accessible as a demo but registration is currently not possible.

    A link to see the game part will be added around 8:00 p.m. UTC